Umowa o rozbudowę SOSW podpisana…

Dnia 13 października 2016 r. została podpisana umowa pomiędzy Powiatem Sulęcińskim, a Województwem Lubuskim o dofinansowanie projektu pn. „Rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.

Realizacja inwestycji pozwoli na poprawę standardów edukacji, a w efekcie podniesie jakość kształcenia uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum prowadzonych przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Sulęcinie. W ramach projektu nastąpi poprawa warunków lokalowych i funkcjonalność poszczególnych pomieszczeń na terenie SOSW.

sosw-2

  1. Nowe skrzydło budynku będzie dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi niepełnosprawnościami (intelektualną, ruchową, autyzmem, niewidzeniem i niedowidzeniem, niesłyszeniem i niedosłyszeniem), co zapewni właściwe warunki kształcenia i prawidłową realizację zadań szkoły wobec tej grupy uczniów:
  • winda
  • łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
  • szerokie drzwi i korytarze
  • antypoślizgowe nawierzchnie
  • oświetlenie
  1. Zwiększy się liczba pomieszczeń edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością. Powstaną nowe pomieszczenia:
  • powstanie 1 pełnowymiarowa pracownia TIK, w której zostanie zwiększona liczba stanowisk komputerowych z 10 do 16 (zgodnie z prawem oświatowym liczba uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w oddziale może liczyć do 16 osób),
  • powstanie 6 nowych pracowni dla zespołów edukacyjno-terapeutycznych (w tym 1 dla klasy I-III zet szkoły podstawowej), w których będzie możliwość wydzielenia obszarów: edukacyjnych, w tym matematyczno-przyrodniczych, funkcjonowania w środowisku, nauki samodzielności i wypoczynku,
  • powstanie 1 nowa pracownia edukacji wczesnoszkolnej z wydzieloną częścią edukacyjną, która będzie miała kąciki tematyczne w tym matematyczny, przyrodniczy oraz z wydzieloną częścią rekreacyjną spełniające wymogi MEN,
  • powstaną 2 pracownie dla uczniów z autyzmem z wydzielonymi obszarami w tym edukacji matematyczno-przyrodniczej,
  • powstanie 1 pracownia muzyczna,
  • powstanie 1 pracownia porannego kręgu z elementami sali doświadczania świata. Realizacja projektu umożliwi przeniesienie gabinetów lekcyjnych z pomieszczeń gospodarczych oraz internackich obecnego budynku Ośrodka (wcześniej z powodu braku miejsca zaadoptowanych na sale lekcyjne). Realizacja projektu przyczyni się do łatwego dostępu dzieci do gabinetów, które nie będą pełniły wielu funkcji i nie będą gabinetami przechodnimi, a sale internackie będą spełniały standardy (sale nie 8-osobowe, ale 3-4-osobowe).
  1. Powstaną nowe pracownie do dodatkowych zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych wspierających edukację, w tym matematyczno-przyrodniczą. Realizacja projektu poszerzy ofertę terapeutyczną i edukacyjną szkoły, co wpłynie na osiągane efekty kształcenia. Powstanie tych pracowni pozwoli na prowadzenia dodatkowych zajęć edukacyjno-terapeutycznych w formie zajęć indywidualnych i grupowych.
  • pracownia pedagogiki Marii Montessori,
  • pracownia AAC,
  • pracownia terapii mowy,
  • pracownia orientacji przestrzennej i koordynacji ruchowej,
  • sala integracji sensorycznej,
  • pracownia Glottodydaktyki i Metody Dobrego Startu,
  • pracownia terapii ręki,
  • pracownia psychoedukacji,
  • pracownia terapii pedagogicznej,
  • pracownia socjoterapii.
  1. W starym budynku zostaną doposażone pracownie:
  • pracownia przyrodnicza,
  • pracownia matematyczna.
  1. Ponadto w ramach projektu powstaną i zostaną stosownie wyposażone pomieszczenia innego rodzaju, w których będą realizowane działania edukacji specjalnej w zakresie przygotowania do życia w społeczeństwie
  • komunikacja, tzw. korytarze,
  • sanitariaty.
  • sosw-1

W realizacji projektu pomogą nam partnerzy:

  • Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Sulęcinie,
  • Stowarzyszenie AlternaTYw@,
  • Sulęcińskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych „PROMYK.

Madman

Author: Madman

Share This Post On