Nie daj się oszukać…

Od kilku miesięcy na terenie Powiatu Sulęcińskiego działa firma telekomunikacyjna, która wprowadza konsumentów w błąd. Jej przedstawiciele dzwonią do starszych osób i bezprawnie podają się za pracowników ich obecnego operatora, np. Orange Polska lub Multimediów. Proponują korzystniejszy abonament. Umawiają się na spotkanie…

Schemat działania przeważnie jest następujący: telemarketer twierdzi, że reprezentuje Orange (Multimedia), a propozycja dotyczy przedłużenia umowy lub zmiany jej warunków. Następny etap to wizyta w mieszkaniu. Kurier utwierdza abonenta w przekonaniu, że chodzi o modyfikację dotychczasowej umowy, zapewnia przy tym o niższych opłatach. Wydaje się wiarygodny, nie wzbudza podejrzeń. Konsumenci często dopiero po upływie 14-dniowego terminu na odstąpienie orientują się, że w wyniku oszustwa zawarli umowę z nowym operatorem. Wówczas za zerwanie tej umowy grożą kary. Opisane działanie stanowi nieuczciwą praktykę rynkową! Można z nią walczyć!

  • Jeżeli masz wątpliwości kto naprawdę dzwonił, sprawdź.
  • Jeżeli kurier już przyjechał do domu, pamiętaj, aby zapoznać się
    z umową przed jej podpisaniem. Poproś o czas do namysłu
    i egzemplarz umowy, aby móc ją skonsultować.
  • Jeżeli już zostałeś oszukany, zgłoś się do rzecznika konsumentów. Zapraszam w każdą środę, czwartek i piątek, w godzinach: 11.00-13.00.

Agnieszka Bartosik-Rzyczkowska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Porady z zakresu prawa konsumenckiego: środy, czwartki i piątki w godzinach: 11.00-13.00,
Starostwo Powiatowe w Sulęcinie, ul. Lipowa 16, pokój 205.

 

Autor: Madman

Podziel się na

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *