Projekt mPotęgi

Projekt mPotęgi

Program grantowy „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”
w Szkole Podstawowej w Ośnie Lubuskim

Już dwukrotnie odbyły się  zajęcia w ramach programu grantowego mPotęgi „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”.

Niestety ze względu na kiepską pogodę pierwsze zajęcia zamiast na dziedzińcu szkoły i na drodze nad jezioro musiały odbyć się na korytarzy szkolnym. W czasie praktycznych ćwiczeń uczniowie mieli możliwość zapoznania się z różnymi metodami pomiaru odległości. Mierzyli więc długość klasy przy pomocy kroków, tzw. „stópek” znając numery noszonego obuwia oraz porównywali te pomiary z wynikami otrzymanymi przy użyciu taśmy i składanej „metrówki”.

Uczniowie przekonali się jak duże były rozbieżności w przypadku dwóch pierwszych metod i dyskutowali nad ich przyczynami. Następnie mierzyli długość korytarza używając do tego celu skonstruowanych przyrządów tzn. „kroczącego metra” i „kółka mierniczego”. To drugie narzędzie, dość proste w budowie jest przydatne w przypadku pomiaru długości np. linii falistych. Kolejne zajęcia, to kolejne wyzwanie. Na szczęście tym razem pogoda i humory dopisywały. Młodzi projektanci mierzyli przy użyciu różnych przyrządów (również skonstruowanych we własnym zakresie) szkolny dziedziniec, aby następnie przygotować w skali jego plan.

Z niecierpliwością oczekujemy zajęć z architektem krajobrazu, aby uczniowskie pomysły zobrazować na papierze. Taka praktyczna forma zajęć bardzo uczestnikom odpowiada.

Projekt mPotęgi – galeria zdjęć:

Madman

Autor: Madman

Podziel się na

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *