Projekt mPotęgi
Program grantowy „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”
w Szkole Podstawowej w Ośnie Lubuskim
Już dwukrotnie odbyły się zajęcia w ramach programu grantowego mPotęgi „Zaprojektuj szkolny dziedziniec od nowa”.
Niestety ze względu na kiepską pogodę pierwsze zajęcia zamiast na dziedzińcu szkoły i na drodze nad jezioro musiały odbyć się na korytarzy szkolnym. W czasie praktycznych ćwiczeń uczniowie mieli możliwość zapoznania się z różnymi metodami pomiaru odległości. Mierzyli więc długość klasy przy pomocy kroków, tzw. „stópek” znając numery noszonego obuwia oraz porównywali te pomiary z wynikami otrzymanymi przy użyciu taśmy i składanej „metrówki”.
Uczniowie przekonali się jak duże były rozbieżności w przypadku dwóch pierwszych metod i dyskutowali nad ich przyczynami. Następnie mierzyli długość korytarza używając do tego celu skonstruowanych przyrządów tzn. „kroczącego metra” i „kółka mierniczego”. To drugie narzędzie, dość proste w budowie jest przydatne w przypadku pomiaru długości np. linii falistych. Kolejne zajęcia, to kolejne wyzwanie. Na szczęście tym razem pogoda i humory dopisywały. Młodzi projektanci mierzyli przy użyciu różnych przyrządów (również skonstruowanych we własnym zakresie) szkolny dziedziniec, aby następnie przygotować w skali jego plan.
Z niecierpliwością oczekujemy zajęć z architektem krajobrazu, aby uczniowskie pomysły zobrazować na papierze. Taka praktyczna forma zajęć bardzo uczestnikom odpowiada.
Projekt mPotęgi – galeria zdjęć:
Madman